Cornford Mod. 28 Double Horn Brass

1

F/Bb Double Horn

  • Brass
  • Lead pipe in gold brass with German shank
  • Bore 12.10 mm
  • Water valve on lead pipe
  • 3D-adjustment at the switch valve
  • Switchable from F/Bb to Bb/F
  • Nickel silver hand guard on stem and lead pipe
  • Flanged slides
  • Screw ring in bronze version
  • Bushes in nickel silver version
  • Same direction of rotation of all valves for better bindings
  • Soft and direct response
  • Excellent intonation and tone quality in all registers
  • Bell can be removed (310 mm)
  • Adjustable finger hooks
  • High-quality clear lacquer finish
  • Made in Germany
Available since May 2023
Item number 567258
Sales Unit 1 piece(s)
Material Brass
Removeable Bell Yes
125.500 kr
Free shipping incl. VAT
In stock within 2-3 weeks
In stock within 2-3 weeks

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

features

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Eine gute Wahl
AbiszHorn 03.03.2024
Ich habe bisher ein Holton Horn gespielt und habe lange nach einem neuen Horn gesucht , dass die kleinen Defizite, die ich mit dem Holton Horn habe, behebt und somit einen Neukauf in dieser Preisklasse gerechtfertigt. Beim Ausprobieren des Cornford Horn, war mir dann schnell klar dass dieses Horn zu mir passt und genau die vorherigen Probleme sich "in Luft aufgelöst" haben. Mein Fazit zu diesem Instrument bezieht sich also entsprechend im Vergleich zu meinem vorherigen Holton Horn. Die Ansprache ist leichter, das Treffen der Töne ist sicherer, die hohen Töne sind besser anspielbar und was mich immer wieder begeistert ist der volle Klang in der Höhe. Die Tiefe ist genauso gut spielbar. Bindungen sind gleitend spielbar. Ich habe das Gefühl im Orchester sowie im Quintett präsenter zu sein ohne mich anstrengen zu müssen. Es lassen sich alle musikalischen Facetten, die ein Horn bieten kann, spielen. Ich liebe es dieses Instrument zu spielen. Auch die Mechanik ist gut, man sollte nur daran denken, alle Gelenkteile zu ölen. Da ich kleine Hände habe, ist es sehr schön, die Möglichkeit zu haben, die Einstellung für Daumen und Kleinfinger anpassen zu können. Noch ein Tipp zum Schallbecher (dieser ist zum an- und abschrauben):diesen sollte man wie ein rohes Ei behandeln, sonst hat man schneller eine Delle drin als einem lieb ist. Für mich war der Wechsel zu diesem Instrument definitiv richtig und ein Fortschritt.
features
sound
quality
response
0
0
Report

Report