Yellowtec iXm Recording Microfon Pro C

3

Recording Microphone

  • Recording microphone specially developed for interviews
  • Polar pattern: Cardioid
  • The integrated LEA engine guarantees a perfect recording level without artifacts as with conventional standard AGCs or limiters
  • Very intuitive and fast operation
  • Dual energy system for up to 16 hours total operating time with internal battery and additional battery compartment (3 x AA)
  • PreRoll buffer up to 30 seconds
  • iXm uplink app for data exchange between iXm microphone and iOS devices

Delivery:

  • 16GB SD card
  • iXm configuration software
  • Power adapter
  • USB cable
  • iXm Briefing Book
  • iXm user manual
Available since August 2012
Item number 294220
Sales Unit 1 piece(s)
12.190 kr
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

3 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

features

sound

quality

3 Reviews

A
Best in the category, by far!
Anonymous 29.03.2015
The iXm os an excellent, sturdy microphone. Chargeable, no battery hassle. Excellent sound quality, no need for the more expensive Beyerdynamic Capsules.
Only caveat: no VUMeter or screen with recording time countdown.
features
sound
quality
0
1
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
a
iXm Recording Micro: Wie Fahren mit Automatik
aus H. 25.09.2013
Ich benutze das Microfon wie ich Auto fahre: Ohne größeres Verständnis für technische Hintergründe und ohne den Willen, mich für jede Aufnahme hinzusetzen und die Aufnahmesettings neu einzustellen. Ich schreibe also nur über das iXm mit den Einstellungen ab Werk. Und: ich nutze es nur für Interviews, also nicht für Musikaufnahmen. Das vorausgeschickt.

Ich bin sehr zufrieden. Eingebauter Compressor und Limiter lassen auch stimmlich schwächere Interviewpartner sehr dynamisch klingen und machen die Aufnahmen ziemlich idiotensicher. Sensationell gut ist die Akku-Laufzeit. Einige Stunden kann ich mit dem Akku aufnehme und hätte dann immer noch die Batterien als Puffer. Umweltfreundlicher als batteriebetriebe Microfone ist das auch.

Kollegen fühlen sich manchmal etrwas unsicher, weil es kein Display gibt. Nimmt es wirklich auf? Ich habe noch keine negativen Erfahrungen gemacht und habe ohnehin immer einen Kopfhörer dabei.
Fazit: Ich liefere Beiträge an insgesamt 12 Radiosender. Alle sind mit den Aufnahmen zufrieden. Und das geht einfach mit den Einstellungen ab Werk, insofern also "Fahren wie mit Automatik". Die vielen per Computer einzustellenden Features könnten für mich zwei Ebenen haben: eine für Technik-Laien und für und eine für Technik-Freaks.

Das wäre für viele "Normaluser" angenehm.
features
sound
quality
6
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
R
Reporter Mikrofon Yellowtec
Roger71 13.01.2020
Wir verwenden das Mikrofon täglich im Ausseneinsatz für Interviews auf der Strasse und bei Anlässen. Die Interviews sind alle von sehr hoher und guter Qualität. Der Akkubetrieb, mit zusätzlicher Möglichkeit Batterien einzulegen, gibt der Handhabung extreme flexibilität.
Auch das Handling ist denkbar einfach und alle Aussenreporter kommen nach einer kurzen Einführung in die Bedienung mit dem Mikrofon klar. Alles in allem hat das Mikrofon unsere Ausseneinsätze vereinfacht und verbessert.
features
sound
quality
1
0
Report

Report

YouTube on this topic