Yamaha Mouthpiece Trumpet 17B4

9

Trumpet Mouthpiece

  • Standard Series
  • No. 17B4
  • Inner diameter: 17.30 mm
  • Rim contour: Medium round (semi-flat)
  • Border width: Standard
  • Cup depth: Medium flat (semi-flat)
  • Bore: 3.65 mm
  • Backbore: Medium narrow (semi-narrow)
  • Silver-plated
Available since February 2006
Item number 188417
Sales Unit 1 piece(s)
Cup Depth Flat
Cup Diameter 17,3 mm
Finish Silver Plated
699 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

9 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

5 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Ja
gross und laut
Julian aus Z. 15.10.2010
Erstaunlicherweise ist der Klang in der tieferen Lage trotz des relativ flachen Kessels und der engen Backbore dunkel! Der Klangcharakter wird aber wesentlich viel heller, wenn es in die Höhe geht, die gut spielbar ist, das 16C4 ist im Vergleich wesentlich homogener und auch generell frappant dunkel im Klang. Laut spielen ist auf dem 17B4 einfach wobei immer ein grosser Tonkern bleibt und auch die Höhe ist angenehm zu spielen. Die Ansprache ist ziemlich klar und direkt. Das hat wohl mit dem Rand zu tun, der eine sehr deutliche Innenkante hat und relativ schmal ausgefallen ist (im Vergleich zu 16C4 und dem 15B4).
quality
response
sound
5
1
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
FS
Für mich nicht geeignet
Friedemann S. 15.06.2020
Ich habe ein 17C4 und ein 17D4-Mundstück,beide sind für mich sehr angenehm zu spielen.Das 17B4 wollte ich für meine Piccolo-Trompete nehmen,komme damit aber nicht zurecht.Der Kessel ist einfach zu flach und ich habe Schwierigkeiten,gleichmäßige Töne zu erreichen.
Sie sprechen auch schwer an, obwohl der Durchmesser mit den 17C4 und 17D4-Mundstücken identisch ist.
quality
response
sound
1
0
Report

Report

google translate es
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Va bien
Anonymous 03.11.2016
Equivale a la 1 1/4 de Bach, y la verdad es que me va muy bien.
quality
response
sound
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Gutes Mundstück
ArnoNym 24.03.2021
Der Nutzer fühlt sich wohl damit und verwendet dieses Mundstück fast ausschließlich.
quality
response
sound
0
1
Report

Report