Wallace TWC-M22C Alto Practice Compact

3

Practice Damper for Tenor horn

  • Air resistance can be reduced
  • Made entirely of aluminium
  • Very lightweight construction
  • Very good intonation
  • For transport, the damper can be completely stowed in the bell
Available since March 2015
Item number 359047
Sales Unit 1 piece(s)
Instrument Alto Horn
Type Practice Mute
Material Aluminium
999 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

3 Customer ratings

3.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

3 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
Zuverlässiger Übungsdämpfer
David-F 17.04.2019
Die Ansprache ist tatsächlich ganz gut und der Widerstand vertretbar. Die Intonation ist für einen Übungsdämpfer zwar gut, die unterste Lage ist jedoch erheblich zu tief im Vergleich mit den anderen Lagen. Als Anfänger dachte ich, es läge an mir, aber inzwischen übe ich doch lieber mit einem normalen Dämpfer auf leisester Einstellung als damit.
response
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Top-Übedämpfer
Anonymous 26.01.2017
Der Übedämpfer ist alles in allem sehr zu empfehlen. Er erledigt seine Aufgabe gut, so kann man auch nachts in der Wohnung üben ;). Er ist sehr gut verarbeitet, die Probleme bei der Intonation sind verhältnismäßig gering. Eine Eingewöhnungszeit von ein paar Tagen muss man einkalkulieren, danach ist es das perfekte Accessoire zum Althorn.
Weiterempfehlung auf jeden Fall!
response
sound
quality
0
0
Report

Report