Thomann Classic 4/4 Guitar Lefthand

32

Left-Hand Classical Guitar

  • Size: 4/4
  • Laminated spruce top
  • Back and sides: Maple (walnut stained)
  • Neck: Maple (walnut stained)
  • Fretboard: Maple
  • Scale: 650 mm
  • Nut width: 52 mm
  • Nickel-plated machine heads
  • Colour: Natural High Gloss
  • Designed in Europe
  • Strings: Hannabach 815HT (item 122784)
  • Strap buttons article 213102 (not included)
Available since February 2017
Item number 402862
Sales Unit 1 piece(s)
Cutaway No
Top Spruce
Back and Sides Maple
Pickup System No
Fretboard Maple
Nut width in mm 52,00 mm
Scale 650 mm
Colour Natural
Incl. Gigbag No
Incl. Case No
1.522 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock within 12-15 weeks
In stock within 12-15 weeks

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

32 Customer ratings

4.3 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

features

sound

quality

18 Reviews

x
My first classical guitar
xander808 29.03.2021
This is my first classical guitar and I really enjoy playing it. It sound great, looks great and plays well.

Only thing that could be better are the fret ends. They are not as smooth as on my electric for example but I dont really notice it while playing so thats ok.

In conclusion I think if you are a beginner this is probably the best classical guitar you could get. Affordable and well made so that you can play with it for many years.
features
sound
quality
0
0
Report

Report

C
Ottimo acquisto
Corinna77 19.06.2022
Bellissima chitarra,rifinita bene,leggera e solida.
Corde perfette con suono dolce e pulito.
Arrivata subito e con confezione molto accurata.
Pienamente soddisftta
features
sound
quality
0
0
Report

Report

S
Surprisingly nice for the money
Sandstorm3565 22.10.2019
Lovely wood, nice finishing on the frets and tuning stability is quite good for an inexpensive guitar.
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
PA
Öhm, ich bin platt...
Peer Angel 27.03.2019
Ich gehöre zu denen, der schon so einiges bei Thomann gekauft hat und praktisch nichts davon bewertet. Bei dieser Gitarre mache ich eine Ausnahme. Ich spiele seit mehr als 39 Jahren Gitarre, überwiegend europäische Klassik, Lateinamerikanisches und Flamenco. Ich habe mir diese Gitarre als "billige Unterwegs-Gitarre" zusätzlich gekauft, die mal was abbekommen kann und wo es nicht so schmerzt, wenn sie mal abhanden kommt. Meine anderen Gitarren sind von Takamine oder Ortega, die teuerste hat fast 700 gekostet (Takamine). Als ich sie dann sauber stimmte und einspielte, wiederholte sich in meinem Kopf laufend der Zweiwortsatz: "Nee ne...?". Sie hat eine kantige und klare Ansprache, kräftige Tiefen und klare Höhen, die sich sauber voneinander trennen und kann diese mühelos ordentlich stimmen, weil sie Differenzen nicht verzeiht. Und so soll es sein. Sicherlich sucht man eine Gitarre auch immer nach dem persönlichen Geschmack aus, aber sie ist die Beste - für mich -, die ich je in den Händen gehalten habe. Ein Resguardo ist eine wahre Freude und Klassik wird hell und dennoch Kräftig spielbar gemacht. Ich spiele nun nur noch auf ihr. Die Saiten von Hannabach tragen sicherlich auch dazu bei, auch wenn sie nicht so Stimmstabil sind, als andere, halte ich sie für mit die Besten, die ich kenne. Ich habe glatt überprüft, ob man mich falsch beliefert hat. Was soll ich sagen. Vielen Dank. Sie ist mind. das doppelte Wert und wie ach so besonders die Hölzer auch sein "sollten", trifft sie meinen persönlichen Geschmack. Zederndecke ist weicher und sonorer, aber mit dieser Gitarre habe ich die Freude am spielen, wie ich sie brauche. Eine echte Empfehlung!
features
sound
quality
6
0
Report

Report