Thomann Reed Bb-Clarinet German 2.5

16

Reeds

  • For German Bb-Clarinet
  • Strength: 2,5
  • Quick response
  • Optimal vibration behavior
  • Centered sound in all registers
  • Long lasting
  • Made of finest French cane
  • Guaranteed pesticide-free
  • Minimal production tolerance
  • Made in Germany!
  • Box of 10 reeds
Available since April 2011
Item number 261233
Sales Unit 1 piece(s)
Material Wood
Strength 2,50
359 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

16 Customer ratings

4.3 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

7 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Alles in allem nicht schlecht, aber auch nicht top.
Maja 31.07.2012
Habe die Thomann Reeds für mich getestet und bin einigermaßen zufrieden. Wenn man sie mit Esser Solo vergleicht, sind die Thomann stärker, d.h. man sollte evt. eine Stufe leichtere Blätter wählen. Die Ansprache ist gut, der Ton war mir etwas zu dünn. Dennoch: Preis-Leistungsverhältnis in Ordnung. Schade, dass man sie nicht einzeln erwerben kann. Wäre zu Testzwecken (Sound/Stärke/Ansprache/usw.) sehr hilfreich, damit man nicht gleich einen ganzen 10er-Pack zu Hause rumliegen hat.
response
sound
quality
3
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Passt, Holz in Ordnung, recht lange spielbar
Manfred672 09.03.2021
Der Schnitt, das Holz und somit die Verarbeitung sind bei diesem Blatt bisher und nach meiner Erfahrung absolut in Ordnung. Das kenne ich - besonders in der Beständigkeit der Qualität - auch anders...
Ich habe immer eine Schachtel zu Hause. Gelernt bin ich Saxophonist, für das Musical brauche ich halt auch immer wieder die Klarinette. Ich spiele ESM W2F als Mundstück.
response
sound
quality
0
0
Report

Report