Schott Rock & Pop Gitarren-Songbook

8

Songbook for Guitar

  • 50 Songs arranged for acoustic guitar
  • Edited by Gerald Weiser
  • In standard notation
  • With lyrics and chords
  • Easy level of difficulty
  • ISBN 9783795747381, ISMN 9790001192422, publisher's no. SPL 1039
  • Format: 21 x 30 cm
  • 200 Pages
Available since November 2014
Item number 352872
Sales Unit 1 piece(s)
Level Of Difficulty Easy
Incl. Notes Yes
With Tabs Yes
With Chords Yes
With Text Yes
Bonus Audio No
Bonus Video No
Funk/Soul No
Country No
Folklore/Traditionals Yes
Jazz No
Classical Music No
Latin No
Metal No
Golden Oldies/Evergreens Yes
Pop Yes
Alternative No
Blues No
Reggae No
Rock Yes
German Popular Songs No
Film Music No
Christmas Songs No
Collection of different genres No
Fingerpicking 1
Incl. Text 1
Show more
353 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

8 Customer ratings

4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

arrangement

4 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
l
gutes Buch für Einsteiger
le_stampa 09.07.2020
Das Buch ist gespickt mit Songs, die für EInsteiger relativ einfach zu lernen sind.
Es ist kein klassisches Lehrbuch, deshalb nicht für blutige Anfänger geeignet. Wenn man allerdings schon ein paar Monate Unterricht genommen hat, kann man dich einige Songs schon gut selber beibringen.
Die Arrangements sind, in meinen Augen und Ohren, echt gut.
arrangement
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
YC
Eigentlich ein schönes Songbook...
Yamaha CPX 01.01.2020
...aber hinsichtlich der Übersichtlichkeit ist da verglichen mit anderen Werken schon noch Platz nach oben. Aufgrund des Titels hätte ich mehr Übersichtlichkeit erwartet aber das ist vielleicht auch einfach Geschmacksache. Die Songauswahl finde ich sehr gut.
arrangement
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
MK
Gitarren Songbook - Nicht nur für Einsteiger
Martin K. 456 22.03.2015
Ich habe mir dieses Songbook hauptsächlich wegen einiger Gospels vor ca. einer Woche gekauft. Man findet ein recht umfangreiches Repertoire an bekannten Songs. Ich finde die Auswahl insgeamt sehr gelungen (ist natürlich Gesahmacksache).
Besonders für den Einsteiger hilfreich sind die Griffbilder der Akkorde, aber auch die Vorschläge für Strumming-Patterns und die Erklärungen zu den Begleitschemata. Allerdings gibt es einige Zeichen in der Notation, die ein Einsteiger wohl erst erfragen muss.
Auch der schon etwas fortgeschrittene Gitarrist wird in diesem Werk die eine oder andere Anregung finden, speziell wenn es um speziell klingende Akkorde oder Begleitschemata geht.
arrangement
1
0
Report

Report