Schlagwerk 14" Cajon Crash-Ride

13

Cajon Crash-Ride Cymbal

  • Size: 14"
  • Material: B20 bronze
  • Handmade in Turkey
  • Brushed surface
  • Well-suited for both hand and rod use
Available since April 2018
Item number 437225
Sales Unit 1 piece(s)
Casted Cymbal Yes
Finish Brushed Steel
Alloy B20 Bronze
2.299 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

13 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

9 Reviews

F
Excellent cajon cymbal
Frank4159 09.12.2020
This cajon cymbal is mounted on a low stand within my reach when I am playing. It is meant to be tapped by your fingers or knuckles, and sounds great when you play it that way. Unexpectedly, it also reacts well to brushes and small mallets, which I was not prepared for, but is a great bonus. It sounds a bit harsh with drumsticks, but it was not designed for that, so not a problem. It’s nice to have an extra dimension in your sound, moving from the cajon to a cymbal. Highly recommended.
sound
quality
2
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
GE
Gabriel E. 07.09.2019
Ich spiele Cajon in einer Gemeinde und wollte den Klang der Percussion erweitern, ohne gleich ein kleines Schlagzeug um mich herum zu haben.
Ein Shaker, eine Cabasa und ein Pedal waren bereits ein Teil meiner Ausrüstung.
Als ich das Angebot von Schlagwerg gesehen habe, wollte ich auf jedem Fall die Becken testen, weil sie ja genau für meine Zwecke -mit den Händen zu spielen- hergestellt wurden. Zuvor hatte ich schon mit "normalen" Becken gespielt, war ich aber mit dem Klang nicht zufrieden (obwohl sie mit Sticks einen guten Klang hergegeben haben).
Die geringere Stärke spielt offensichtlich eine große Rolle, wenn man mit der Hand spielt. Vor allem habe ich nicht mehr den Eindruck, sanft spielen zu müssen, um eine „Verletzung“ zu vermeiden. Bei den gängigen Becken muss man kräftiger hauen, um einen ähnlichen Sound zu erreichen.
Mit dem Klang bin ich zufrieden. Die Kombination Splash 10“ und Crash-Ride 12“ sind für mich ausreichend. Beide sind auf einem Beckenständer in Kombination mit einem Beckenarm (mit Klammer) platziert. Ich spiele sie übrigens auch mit „Brushes“ und „Roads“.
Zwei Becken, die gut aussehen und vor allem einen guten Sound liefern. Gut für handgemachtes Musik.
sound
quality
2
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
perfekt
Drummo 04.02.2020
Ich spiele das Becken in meinem Cajon Drumset mit Hot Rods.
Ach bei etwas härteren Stücken (soweit das im Akustikbereich möglich ist) wird das Becken nicht zu laut und schaukelt sich nicht auf.
Das Becken hat auch einen schönen dunklen Crash Sound.

Für leisere Parts fehlt mit den Hot Rods etwas der Ping Sound. Aber dafür gibt's ja noch ein Hi-Hat

Große Empfehlung für den Akustikbereich
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate es
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Ór
Schlagwerk 14" Cajon Crash-Ride
Óscar romero 02.11.2021
Un sonido limpio y claro, abre muy bien con la mano, no es muy duro, contrasta muy bien con mi Schlagwerk 10" Splash, lo recomiendo.
sound
quality
0
0
Report

Report