Sandberg California II TM4 RB MN

1

Electric Bass

  • Body: Ash
  • Neck: Maple
  • Fretboard: Maple
  • Mother-of-pearl dot fretboard inlays
  • 22 Frets
  • Scale: 864 mm (34")
  • Pickups: 1 Delano J-Style single coil, 1 Delano M-Style humbucker
  • Sandberg 2-Band EQ
  • Active passive
  • Black hardware
  • White pearl pickguard
  • Finish: Redburst matte
  • Incl. Sandberg gig bag
Available since March 2016
Item number 374517
Sales Unit 1 piece(s)
Colour Red Burst
Soundboard Ash
Neck Maple
Fretboard Maple
Frets 22
Scale Longscale
Pickup System JH
Elektronic Aktive, Passive
Incl. Case No
Incl. Gigbag Yes
Pickups MJ
Incl. Bag 1
Show more
22.890 kr
Free shipping incl. VAT
In stock within 13-17 weeks
In stock within 13-17 weeks

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

features

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
F
Sehr guter Allrounder
Fleckus 28.03.2018
Für meinen Warwick Corvette 5 $$ suchte ich eine etwas andere Klangfarbe und bin dabei auf den Sandberg California gestoßen.

Die Verarbeitung ist topp, er kam super eingestellt und bundrein, nur die E-Saite musste ich wegen etwas härteren Anschlages höher setzen. Der Saitensatz ist OK, mir aber zu dünn und wird ersetzt. Der Hals fühlt sich sehr angenehm an und gehört eindeutig zu den Besten die ich bisher in der Hand hatte. Das gelieferte Gigbag ist sehr einfach gehalten und nur mäßig gepolstert, da habe ich für den Preis etwas mehr erwartet.

Klanglich ist durch die Tonabnehmerschaltung fast alles möglich, er klingt sehr definiert, sauber und klar und deckt damit alle Sparten von Pop, Funk bis Rock ab. Für Metal werde ich aber weiterhin den Warwick nutzen, der hat dafür definitiv mehr Durchschlagskraft und liefert einfach mehr Punch und Druck. Aber genau das zahmere und definiertere habe ich ja auch gesucht.

Alles in allem, ein sehr guter Allrounder, für deftigen Metal aber ein wenig zu zahm.
features
quality
sound
5
0
Report

Report