Pyramid Banjo 5 Loop End

26

5 - String Banjo Strings

  • Very long lasting
  • Excellence
  • Made in Germany
Available since November 1999
Item number 132930
Sales Unit 1 piece(s)
Diameter 011 - 028
Material Steel
Ball End No
number of strings 5
127 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

26 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

8 Reviews

A
Nice sounding strings
Anonymous 23.09.2016
I was searching this full set of string but I wasn't able to find them here around, so I tried these.

The string are really nice sounding. I'm using then on a 5 string banjo, they sound really nice, stay in tune and have a rich sound. I think I will buy other of these.
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Sehr gute Strings für mein 5-string Banjo Fender FB-59
Andreas312 04.01.2010
Ich verwende diese Strings für mein 5-string Banjo Fender FB-59. Der Sound ist mit diesen Strings sehr ausgewogen, zumal das FB-59 durch seine Bauart auch im Bassbereich sehr gut klingt. Dies wird im Gegensatz zu anderen Saitensätzen durch die beiden tiefsten Saiten 017 und 028w sehr gut unterstützt. Die Verarbeitung ist einwandfrei. Die Strings haben meine uneingeschränkte Empfehlung.
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Praktisch, haltbar und Verschleißfest
Anonymous 09.03.2017
Ich benutze diese Seiten bereits seit über 5 Jahren an meinem Banjo. Die Seiten sind robust und müssen nur bei größeren Temperaturschwankungen (z.B. im Hochsommer) nachgezogen werden. Sie sind reißfest und mein Sohn liebt es darauf zu zupfen.

Ich kann das Produkt nur weiterempfehlen. Absolute Kaufentscheidung!
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
W
Banjosaiten aus deutschen Landen
Wolfgang793 09.11.2009
Nachdem ich bereits mit meiner Konzertgitarre gute Erfahrungen mit Pyramid gemacht habe, habe ich mich auch für mein Banjo für diese Marke entschieden.
Gutes Greifgefühl; Klanglich würde ich sie etwas brillianter als die Orginalbesaitung meines Harley Benton beschreiben.

Fazit: durchaus empfehlenswert.
sound
quality
0
0
Report

Report