Playnick Master Cut Reeds German S

2

Plastic Reed for Bb Clarinet

  • German system
  • Thickness: Soft
  • Workable like a wooden reed
  • Longevity and stability
  • Soft sound
  • Brilliant pianissimo
  • Hygienically completely safe to use
  • Great response
  • No cracks
  • Package quantity: 3 Reeds
Available since September 2018
Item number 445272
Sales Unit 1 piece(s)
Material Plastic
Strength 2
618 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

2 Customer ratings

3.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
O
...wollte ich mal probieren.
OnkelSax 16.01.2019
Auf meiner Keilwert Jubiläum-Klarinette dt. System mit Playnick Mundstück Solist wollte ich dann auch mal die Playnick Reeds probieren. Normalerweise spiele ich die Legere German Cut Stärke 2. Damit bin ich auch grds. sehr zufrieden, erhoffte mir aber von den Blättern der gleichen Marke wie mein Mundstück ein noch besseres Ergebnis. Aber - dem war leider nicht so. Aus meiner Sicht kein Vergleich zu den Legere, schwerer in der Ansprache, Klang "hörte" sich nach Plastik an, dünn und nicht warm. Fazit: Ich kam damit gar nicht zurecht, auch nach längerem proben. Leider kann man die Blätter verständlicherweise nicht zurückgeben, daher stehen sie jetzt zum Verkauf.
response
sound
quality
0
0
Report

Report