Pearl FFXPMD 14"x12" Marching Snare

1

Marching Snare Drum

  • Size: 14" x 12"
  • Championship Medalist Snare - Pipe Band Series
  • Very light
  • 100% Birch 4 ply + 2 ply Reinforcement Rings
  • Newly designed hoops
  • New Chrome Snare Wires for Increased Brightness, meticulously soldered, placed and even tensioned
  • New Shiny Anodized Hardware Finish
  • High Tension Aluminum Alloy Edge Rings and Counter Hoops
  • Free floating mounting brackets on bottom strainer
  • 45 Degree Bearing Edge for a Great Cutting Sound
  • Remo Cybermax Kevlar® Head
  • Weight: 6,25 kg
Available since January 2015
Item number 356641
Sales Unit 1 piece(s)
15.390 kr
Free shipping incl. VAT
On request
On request

For this product the supply situation is currently uncertain or our supplier has not yet provided us with an expected delivery date for this product. Kindly contact us for further information on the availability.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
SS
Die Pearl FFXPMD 14"x12" Pipe Snare
Steff Snare Player 04.03.2023
Hallo liebes thomann Team,
erst einmal vielen Dank für die hervorragende und schnelle Abwicklung zum Kauf dieser mega fantastischen Pipe Snare aus dem Hause Pearl. Dadurch habe ich mir einen längeren Traum erfüllt und habe mir diese Pipe Snare zugelegt. Die Verarbeitung und das Material dieser Pipe ist hervorragend und hochwertig . Nach dem Einstimmen der Pipe Snare hatte ich den wie auch zuvor in verschiedenen YouTube Videos gesehenen bzw. gehörten Pipe Sound eingestellt. Ihr Sound ist kurz und knackig. Einfach herrlich. Die Einstellung war einfach und dank dem mitgelieferten Spannschlüssel problemlos. Zum einstellen des unteren Teppichs braucht man keinen Schlüssel. Dies funktioniert einfach über die gerändelten Einstellschrauben. Ein Tragegestell von Pearl werde ich mir eventuell noch zulegen. Zunächst macht es viel Spaß mit der Pearl Pipe Snare auf einem Trommelständer zu spielen.
sound
quality
0
0
Report

Report