Paiste 20" PST8 Reflector Medium Ride

11
100% comparable cymbal sounds recorded with our exclusive Cymbot

Ride

  • PST8 Series
  • Radiant full and warm sounding ride cymbal with extremely balanced overall sound and balanced play feeling
  • Clear distinct stick stroke
  • A ride for all applications
  • PST8s are produced with the same legendary B8 bronze that is used in the 2002 series
  • Traditional hand hammering and unique Reflector Finish characterise this series
Available since March 2012
Item number 278824
Sales Unit 1 piece(s)
Hand Hammered Yes
Finish Brilliant, Glossy
Alloy B8 Bronze
2.159 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

11 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

4 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Was will man mehr
Anonymous 16.02.2016
Da die Ride zu meinem absoluten Lieblingsstück am Schlagzeugset gehört, wollte ich mir mal ein etwas "besseres" Model als die reinen Einsteiger Becken gönnen.

Ich muss sagen dass die Tonbeispiele von Thomann genau das wiedergeben, was man selbst beim bespielen dann auch erlebt.

Toller genialer Ride Sound den ich mir schon lange gewünsch habe, mit klarem Ping und die Möglichkeit es auch gut anchrashen zu können.
Herrlich. Nur leider gefällt es mir so gut, dass ich das Gefühl habe nicht gut genug zu spielen um die Ride auch nur annähernd in ihren Möglichkeiten ausreizen. ( Liegt wohl auch an den selten Spielmöglichkeit bei einer Familie mit 2 kleinen Kindern ;-)

Auf jeden Fall - wem die Tonbeispiele schon gut gefallen - wird nicht enttäuscht sein!
sound
quality
2
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
P
J'aime...
Philippe8182 19.05.2015
Voilà une ride qui sonne.
Je l'utilise en variété rock.
La série PST8 est de qualité!
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
MN
jeden Euro wert
Mein Name is Tom 23.01.2020
Klangspektrum stimmt, reagiert gut auf individuelle Spielweisen, sehr gute Verarbeitung und Materialqualität. Tatsächlich lies sich das Becken bei den Tonaufnahmen, die Thomann zur Verfügung stellt, herausfinden, keine Enttäuschung beim realen antesten. Wer sicherer gehen will, dass das Becken zu den eigenen Erwartungen passt, muss halt in einen Laden. Sehr empfehlenswert für den Preis und sicherlich kein Fehlkauf.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate se
Unfortunately there was an error. Please try again later.
n
Awesome
nedO 01.03.2020
Very nice ride, crisp, clear and responsive. Could have costed twice as much.
sound
quality
0
0
Report

Report