Moeck 8220 Renaissance Soprano

1

Soprano Recorder

  • Baroque fingering
  • Stained maple treated with linseed oil
  • Comes in a hard case
  • Includes care kit
Available since March 2011
Item number 260369
Sales Unit 1 piece(s)
Material Maple
Double Holes No
7.444 kr
Free shipping incl. VAT
Available at short notice (usually 2-5 days)
Available at short notice (usually 2-5 days)

This product has been ordered and is expected to arrives in the next few days.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

features

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
F
Warmer sonorer Klang
Flini 06.04.2019
Anfänglich war ich etwas enttäuscht, weil die Flöte etwa flach und rauh klang. Nach ca. 2 Monaten Einspielzeit klingt sie jedoch super schön, warm und sonor. Dabei habe ich die Flöte kein einziges Mal geölt, wie von einem anderen Kommentator als Notwendigkeit beschrieben. Als Consort (Ensemble) Flöte ist sie aber eben keine Solo Prima Donna, sondern auf gute Mischung mit anderen Flöten eingestimmt. Als Renaissance Flöte ist ihr Tonumfang allerdings reduziert und die Grifftabelle reicht nur bis zum hohen A. Die Ansprache bis dahin ist wunderbar in allen Registern und sehr ebenmässig im Klang. Der mitgelieferte Koffer mit lederartiger Aussenseite und Samtauskleidung ist sagenhaft und ebenso wie die Flöte selbst wunderschön.
Fazit: Würde ich jederzeit wieder kaufen aufgrund des warmen schönen Sounds und der tollen Optik und super Ausstattung inklusive Pflegeset
features
sound
quality
response
5
0
Report

Report