Mel Bay Easy Flamenco Solos

4

Songbook for Acoustic Guitar

  • 8 Exercises and 7 Songs for Flamenco Guitar
  • By Mel Agen
  • In standard notation and tablature
  • Easy level of difficulty
  • MLB96623M
  • ISBN: 9780786689064
  • DIN A4
  • 32 Pages
  • Includes download for demo recordings
Available since February 2013
Item number 308451
Sales Unit 1 piece(s)
Level Of Difficulty Easy
Incl. Notes Yes
With Tabs Yes
Fingerpicking Yes
With Chords No
Incl. Text No
Bonus Audio Yes
Bonus Video No
Funk/Soul No
Country No
Folklore/Traditionals Yes
Jazz No
Nursey Rhymes No
Classical Music No
Latin Yes
Metal No
Golden Oldies/Evergreens No
Pop No
Reggae No
Rock No
Alternative No
German Popular Songs No
Christmas Songs No
German Traditional Music No
Blues No
Film Music No
Collection of different genres No
264 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

4 Customer ratings

4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

arrangement

2 Reviews

M
Marekk 23.10.2018
if this book had a video bonus and the film would show a lesson on how to play all these songs then it would be one of the best textbooks for learning flamenco in the world.Let's face it, guitar learning books that don't have instructional videos in the 21st century are backward and primitive
arrangement
0
1
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
c
Spitze - auch zum Eindruck machen
carricon 28.01.2014
Um es gleich vorweg zu sagen: Das Heft ist gleich in mehrfacher Hinsicht spitze!

Und ich kann auch sagen warum:
Erstens hält es sehr schöne Übungen bereit - so zusagen als Einnordung.
Ich stufe mich selbst als lang erfahrener Gitarrist (akustisch und elektrisch) mit Notenkenntnissen ein - wobei ich eindeutig Tabulaturen bevorzuge.
Selbst wer nur wenig bis gar keine Erfahrung im Fingerpicking hat wird hier auf einfache Weise herangeführt.
Alleine die beiliegende CD mit allen Übungen und Stücken ist schon hörenswert - auch wenn man beim Spielen selbst scheitert oder mal kein Bock haben sollte.
Aber die CD ist so motivierend, dass man sich gerne an die Arbeit begeben möchte. Und wenn es einen dann erst mal gepackt hat... dann lässt es auch nicht mehr los. Alsbald stellt sich dann ein unverkennbares Gefühl von Andalusien ein.
Mit fleißigem Üben wird es dann nicht schwer fallen, beim nächsten Grillfest oder am Lagerfeuer wirklich Eindruck zu machen.
Ohne Übung geht natürlich nichts von selbst.
Jahrelang habe ich mich drum herum gedrückt oder nur so herum gedaddelt. Nun kam mit diesem Heftchen die Erlösung - endlich komme ich dem Ziel näher, auch mal Flamenco "zu können".

Bei dem Preis kann man ohnehin nichts falsch machen. Für versierte Flamencisten gibt es sicherlich anspruchsvolleres - aber die wissen ja ohnehin was sie können... und wollen. Kaufempfehlung!
arrangement
2
1
Report

Report