Markus Arnold Buzz-R Trombone

16

Practice Adapter for Trombone

  • 13.5 mm
  • Training device for all brass players
  • The BUZZ-R is made of fine, sound wood
  • Insert the mouthpiece and adjust the resistance by closing the holes
  • The cork can be removed for cleaning purposes

Mouthpiece not included

Available since April 2016
Item number 386750
Sales Unit 1 piece(s)
499 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

16 Customer ratings

4.9 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

handling

fit

quality

12 Reviews

S
Great
Steve8vb 12.01.2018
Quality build, comfortable to hold. I like the fact you can adjust the resistance using the hole. A great addition to any practice and warm up routine, perfect for keeping your ?chops? in on holiday
quality
handling
response
fit
1
0
Report

Report

CB
Great practice tool!
Casual Brass Player 24.04.2023
Easy to use, good resistance. The only problem is that it won't stand up on its own with a mouthpiece in it and due to it being made of wood, cleaning and keeping it dry is important to prevent bacteria and mould growth.
quality
handling
response
fit
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Super Mundstückaufsatz für zwischendurch
Anonymous 26.03.2017
Ich benutze den Buzz-R über breit über den Tag verteilt in Lernpausen, zum Aufwärmen vor dem Üben mit der Posaune und vor Auftritten.

+ mobil, perfekt für zwischendurch
+ liegt gut in der Hand
+ kein "Ansabbern" mehr bei Mundstückübungen
+ subjektiv: besseres Stütztraining als beim Üben nur mit dem Mundstück

- Lautstärkereduzierung nicht so stark wie erhofft
- würde mir wünschen, dass eines der Löcher zum Regeln des Widerstandes kleiner wäre

Nach mehrmaligem Ausprobieren liegt der Buzz-R nun so in der Hand, dass ich eines der Löcher komplett und das andere leicht verdeckt halten kann, sodass der Widerstand recht stabil und stark aufrecht erhalten werden kann. Mit nur einem geschlossenen Loch ist mir der Widerstand zu gering und der Buzz-R zu laut (vergleichbar mit dem Mundstück allein).
Wenn man den Dreh raus hat, lässt sich die Lautstärke auf Zimmerlautstärke reduzieren (vergleichbar mit Posaune + Übedämpfer). Mitten in der Nacht würde ich das meinen Nachbarn aber dennoch nicht antun wollen ;)
Als Hobbyposaunist konnte ich meine Ausdauer und Höhe innerhalb weniger Tage verbessern. Meine Empfehlung für Leute, die nicht oft genug spontan zur Posaune greifen, aber fit bleiben wollen.
quality
handling
response
fit
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
P
Einfach nur super
Pomster1971 25.11.2019
Habe mir den Buzz-R für Posaune auf Empfehlung eines Trompeters gekauft. Anfangs war ich skeptisch. Aber ich muss sagen, dass sich der Ansatz doch nach relativ kurzer Zeit bei regelmäßiger Anwendung deutlich verbessert. Kann ihn nur empfehlen.
quality
handling
response
fit
1
0
Report

Report