Marimba One Marimba Izzy/Thomann A=443 Hz

1

Marimba

  • Thomann Edition
  • Frame: Izzy Series with 3000 upper section
  • Range: 5 Octaves - C2 to C7
  • a'= 443 Hz
  • Traditional tone bars made of Honduras rosewood (Dalbergia Stevensonii)
  • Black Classic resonators
  • Mahogany wooden frame
  • Adjustable height: 87 - 98 cm
  • Length: 251 cm
  • Width: 40 - 105 cm
  • Tone bars: 73 - 40 mm
  • Sets the standard for a fine concert sound
  • Portable and lightweight
  • With height adjustable quick release system
  • Measurement units guarantee even height adjustment
  • Includes cover
Available since January 2015
Item number 348792
Sales Unit 1 piece(s)
Pitch Range 5 Octaves
Material Honduras Rosewood
292.228 kr
Including VAT; Excluding kr290 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
k
Traumhaft
küstenjan 03.07.2017
An dieser Marimba gibt es bis jetzt nichts auszusetzen sondern nur zu loben!
Kontakt mit Thomann (nach Antesten vor Ort) und Organisation der Lieferung - alles Top.
Obwohl Aufbau zu zweit empfohlen wurde, ging es - aus der Not heraus weil keiner verfügbar - mit vorsichtigem Agieren auch alleine. Und das will etwas heißen bei der Grö0e der Einzelteile! Obwohl ich damit nicht vorhabe, viel unterwegs zu sein, glaube ich dass es aufgrund der genial übersichtlichen Bauweise auch dafür geeignet wäre (Cases habe ich bis jetzt nicht, da ich die ja nicht brauche, kann ich nix zu sagen).
Die Verarbeitung ist erstklassig, alles passt mühelos ineinander.
Der Klang und die Stimmung sprechen für sich, kann man nicht beschreiben - muss man hören.
Auch wenn der Preis stolz ist - es hat sich gelohnt!
Von dem Teil bin ich nicht mehr wegzukriegen...
Ab jetzt wiederhole ich mich nur, da es ja nichts auszusetzen gibt, sondern nur zu loben - traumhaft!
sound
quality
2
1
Report

Report