Krinner Prinzessin Flugelhorn L

1

Bb Flugelhorn

  • Model "Princess"
  • Bore: Ø 10.6 mm
  • Zirnbauer valve section
  • Ø 155 mm gold brass bell
  • Wall thickness: 0.45 mm
  • 3rd Slide trigger
  • Lacquer finish

Note: Case and accessories not included

Available since November 2017
Item number 423426
Sales Unit 1 piece(s)
Bell (Material) Gold Brass
Finish Clear Lacquered
Trigger Yes
Incl. Mouthpiece No
Incl. Case / Gigbag No
Bore 10,6 mm
52.200 kr
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

features

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
K
Eine echte Prinzessin - keine Diva!
KlauWa 03.06.2019
Ich spiele 1. Flügelhorn im Blasorchester, bayerisch, böhmisch und konzertant und wechsle dazwischen auch mal zur Trompete. Ich war auf der Suche nach einem deutschen Flügelhorn, mit leichter Ansprache bis C3, sattem Ton von pp-ff und leichtgängiger Maschine und habe viele Instrumente angespielt und getestet. Nach gut 2 Monaten kann ich sagen, dass ich die richtige Entscheidung getroffen habe, die Prinzessin spielt sich super in allen Lagen die Zirnbauer Maschine läuft nach ein paar Tropfen Öl in den ersten Wochen wie von alleine und ich kann viel länger durchspielen als früher auf meinem Bach G183. Es macht richtig Spaß.
P.S. Denkt auch daran, das Instrument mit verschiedenen Mundstücken zu testen, vom Jazz Flügelhorn kommend war das nicht ganz einfach.
features
sound
quality
response
1
0
Report

Report