Hudson Music Mark Guiliana Creativity Drums

20

School for drums

  • Textbook for more creativity in drumming
  • By Mark Guiliana
  • ISBN 9781495076404, publisher's no. HL00198253
  • Format: DIN A4
  • 88 Pages
  • In English language
  • Includes videos as free download for various lessons and live recordings by Mark Guiliana
Available since October 2016
Item number 400793
Sales Unit 1 piece(s)
Drumstyles No
Exercises No
Techniques No
Grooves/Rhythm Yes
Fills/Solos No
Coordination/Creativity Yes
HipHop/Trap No
Jazz No
Rock/Metal No
Bass Drum Yes
Funk/Soul No
Latin No
Snare Drum / Rudiments etc. No
with Bonus Audio/Video Yes
377 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

20 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

teaching competence

educational value

9 Reviews

T
Not my favourite
Tindi 02.10.2019
I started hearing mark guiliana and decided to buy he's book to see if a could develop my phrases a bit.
Most of this book just goes over the many different permutation of some accent, sub division or grouping.
Not to may practical examples.
0
0
Report

Report

PM
A Different Drum Book
Paul Mc 23.04.2019
Mark Guiliana has written a book accessible to all playing levels. It lays out in an intelligent manner an interactive practice method based on Marks own "D.R.O.P" system. A worthy addition to any Drum Library.
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
S
SelinaG 06.06.2018
Nachdem ich eine Online-Lessen von Mark Giuliana gesehen hatte, war ich von seinem Konzept recht überzeugt und beschloss, mir auch das Buch zu besorgen.

Ich bin von dem Buch wirklich hellauf begeistert - das Konzept "DROP" wird klar strukturiert in einzelnen Kapiteln durchgearbeitet. Die Übungen sind umfangreich und bauen aufeinander auf - die Abfolge der Übungen ist meiner Meinung nach sehr gut gewählt; beispielsweise werden zunächst Achtel-, dann Triolen- und dann Sechzehntelübungen eingeführt, um dann die unterschiedlichen Rates in aufeinanderfolgenden Takten zu kombinieren. Besonders ansprechend ist auch, dass Platz gelassen wurde, um seine eigenen Kompositionen oder Improvisationen einzutragen.

Ich bin eigentlich ein relativer Anfänger am Schlagzeug, trotzdem ist dieses Buch aber auch für mich geeignet und es hat mir schon zu sehr großen Fortschritten verholfen, vor allem auch um dem Titel des Buches gerecht zu werden - nämlich um mehr Kreativität am Set ausleben zu können.
teaching competence
educational value
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
n
Tolles Buch zum Üben
nonrad 08.10.2020
Wer an seinen rhythmischen Grundlagen und an seinem Timing arbeiten will, ist hier richtig. Toll finde ich den Ansatz von ganz "einfachen" Übungen immer anspruchsvollere Übungen und Improvisationen zu entwickeln. Und ja, hier darf und soll auch (immer in gewissem Kontext) improvisiert werden. Begleitet wird das Ganze mit vielen wirklich guten Videos zum Streamen oder Download. Sehr Empfehlenswert!
teaching competence
educational value
0
0
Report

Report