Harry Hartmann Fiberreed Natural Tenor Saxophone M

7

Reed for Tenor Saxophone

  • Pure hollow fibre in a natural leaf shape, this synthetic reed has all the important properties of a natural cane structure, resulting in a clear sound
  • Strength: Medium (equivalent to approximately 2.5)
  • Lasts 20-30 times longer than a wooden reed
  • 100% ready to play - no need to break them in
  • Extremely crack-resistant and stable
  • Do not dry out as they do not absorb moisture
  • Can be purchased in exactly the same strength at any time
  • Easy to clean and hygienic
  • Odourless even after prolonged use
Available since March 2010
Item number 243455
Sales Unit 1 piece(s)
Material Plastic
Strength 2.5
472 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

7 Customer ratings

4.9 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

5 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
o
Testblatt für Anfänger
oldmacilli 08.08.2014
Für den B-Schein "Dirigent im Blasorchester" muss man ein Blach- und ein Holzblasinstrument (neben Klavier und Perkussion) beherrschen. Also habe ich mir von einem Orchesterkollegen ein Tenorsaxophon ausgeliehen und etwas Unterricht genommen.
Kurzum es kommt der Punkt, da man auf Saxophonkauf geht und unterschiedliche Instrumente ausprobiert. Für die Fiberreed Serie habe ich mich entschlossen, weil sie bei unterschiedlichen Umgebungen schlichtweg immer das "Selbe" machen.
Ich kann jedem Saxophon-Käufer nur empfehlen sein Lieblingsmundstück (Anfänger Yamaha 4C) und einen Satz Fiberreed Plättchen mitzunehmen und beim Instrumentenhändler neben einem ausgeliehenen Holzplättchen auch noch mit den Fiberreeds auszuprobieren.
Die Vergleichbarkeit beim Instrumentenkauf steigt meiner Ansicht nach schlichtweg wenn man etwas "berechenbares" dabei hat.
Insofern also Bestnote bei Ansprache in Punkto Reproduzierbarkeit. Sound und Verarbeitung einen stern weniger, weil ich die Kante etwas scharf finde und beim ersten"Anlecken" erst einmal erstaunt war. Man gewöhnt sich aber dran.
response
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
H
Prima Produkt
Heinzv 28.11.2012
Fiberreed benutze ich schon länger und bin sehr zufrieden und wenn einmal weil die Härte nicht ganz genau passt ist das Nacharbeiten auch kein Problem !
response
sound
quality
1
0
Report

Report