Harry Hartmann Fiberreed HEMP Tenor S

4

Reed for Tenor Saxophone

  • Strength: Soft (equivalent to approximately 1.5)
  • 80% Organic material for a rich, earthy sound
  • Same product characteristics as Carbon and Natural Fiberreeds
  • Lasts 20-30 times longer than a wooden reed
  • 100% ready to play - no need to break them in
  • Extremely crack-resistant and stable
  • Do not dry out as they do not absorb moisture
  • Can be purchased in exactly the same strength at any time
  • Easy to clean and hygienic
  • Odourless even after prolonged use
Available since December 2016
Item number 395947
Sales Unit 1 piece(s)
Material Hybrid
Strength 1.5
475 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

4 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

4 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Z
Zweimot 25.08.2020
Es ist ein sehr weiches Blatt mit schönem, dunklen Ton. Naturgemäß sind bei weichen Blättern die Höhen bei manchen Mundstücken nicht ganz so stabil, zum Beispiel beim Otto Link 6*. Auf meine Jody Jazz 7* allerdings kommen die Höhen mit diesem Blatt hervorragend. Doch vorsicht: Höhen bringt es nicht auf allen Mundstücken. Geübtere Spieler sollten besser die Variante MS versuchen.
response
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
g
gutes Blatt
gesy-lyhm 01.05.2017
ich spile noch nicht lange, hatte erst mit Rico etc probiert, bin dann auf Kunststoffblätter umgestiegen. Als ich dieses Blatt anspielte, dachte ich erst, hm, passt nicht, tut weh. Mittlerweile ist es zu meinem Lieblingsblatt mutiert. Ton kommt direkt, gut zu modulieren, bleibt. Jetzt teste ich die Haltbarkeit, werde mir dieses Blatt aber wieder holen, und auch mit dem anderen fiberred vergleichen
response
sound
quality
0
0
Report

Report