Harley Benton Santos Series C-40S BK B-Stock

1
B-Stock with Full Warranty
Return that may have slight traces of use.

Classical Guitar

  • Body dimensions: Auditorium
  • Top: Solid spruce
  • Classic fan bracing
  • Bottom and sides: Mahogany (Khaya ivorensis)
  • Neck: Mahogany (Khaya ivorensis)
  • Fretboard: Black Walnut
  • 20 Frets
  • Wood/cream coloured body binding
  • Nut width: 48 mm
  • 2-Way truss rod
  • Bridge: Blackwood (Pinus radiata)
  • Saddle and nut: Black graphite
  • Open headstock
  • Deluxe machine heads
  • Strings: Hannabach 815HT (Article Nr 122784)
  • Colour: Black matte
Available since August 2014
Item number 347807
Sales Unit 1 piece(s)
Cutaway No
Top Spruce
Back and Sides Mahogany
Pickups No
Fretboard Black Walnut
Nut width in mm 48,00 mm
Scale 650 mm
Colour Black
Case No
Incl. Gigbag No
Also available as brand new product 1.777 kr
1.533 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

features

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
H
Jeder Zeit wieder
H.T 31.10.2014
Habe die Gitarre für eine Teeny und absoluten Anfänger gekauft.
Das Preis-Leistungsverhältnis ist hervorragend.
Der Korpus ist in der unteren Rundung etwas größer als bei anderen Konzertgitarre. Dadurch sind die Bässe ausgeprägter und der Klang ist insgesamt etwas voller. Das Griffbrett ist mit 48 mm ein klein wenig schmaler und begünstigt Teenys mit kleinen Fingern, ohne aber größere Finger zu benachteiligen.
Zuerst hatte ich mir die Gitarre in Natur bestellt und fand das Aussehen klasse, da es durch die Maserung ein wenig vom normalen Abweicht.
Leider wollte die jüngere Generation unbedingt schwarz. Auch diese sieht gut aus. Allerdings sieht man an der Halsrückseite kleine Farbnuance , die aber nicht weiter stören. Optisch gefällt mir besonders die schwarze Mechanik. Diese arbeitet bisher sehr exakt, allerdings habe ich die Verdacht, das sie mit der Zeit ausschlägt. Dies ist aber nur eine Vermutung.
Alles in allem für diesen Preis eine sehr gut verarbeitete Gitarre mit schönem vollem Klang.
Das einzige Manko ist der fehlende Knopf am unteren Korpus zum Befestigen des Gitarrengurts. Das habe ich bisher bei noch keiner Gitarre gesehen, weshalb ich auch einen Punkt abziehe.
features
sound
quality
1
0
Report

Report