Forestone White Bamboo Tenor Sax 3.5

2

Reed for Tenor Saxophone

  • Strength: 3.5
  • Made from calcium-enriched bamboo fibres
  • The response is pleasant, yet still offers enough response for control and a great dynamic range
  • Tone is flexible and balanced, but brighter and richer in overtones than reeds from the Black Bamboo range
Available since November 2017
Item number 422836
Sales Unit 1 piece(s)
Material Hybrid
Strength 3.5
318 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

2 Customer ratings

3 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
R
solide, top sound und verarbeitung super
Rocco197 07.08.2018
Ich habe mir das White Bamboo interessehalber mal gekauft, da ich es mal mit meinem Carbon Onyx von Fiberreed MH vergleichen wollte. Interessant fand ich die Beschreibung, dass das White Bamboo das Blatt für so gut wie alle Stilrichtungen sein soll. Soundtechnisch ist es jedoch immer noch sehr klassisch angehaucht, sehr rund und betont jedoch mehr die Höhen, was ich jedoch bei Smooth Jazz oder Pop gar nicht so schlecht finde. Man kann das Blättchen gerade in diesen bereichen schon recht gut fordern. Anders als bisher bei Kunsstoffblättern ist es für mich dennoch viel zu weich. Man spürt das Blatt viel zu wenig beim spielen und man überbläst es recht schnell und dies auch unerwartet. Daher ist die Ansprache ganz gut, doch für härtere Nummern für mich total ungeeignet. Auch die High Notes sind zwar recht leicht zu spielen doch kommen sie beim Carbon Onyx noch leichter und auch klanglich gefällt mir das Onyx hier etwas besser.
Wer jedoch ein Blatt was recht locker zu spielen ist sucht und eher einen direkteren, obertonreicheren Sound mag, sollte vielleicht dieses Blatt mal testen. Wer sich dennoch mit der Stärke unsicher ist kann sich eigentlich recht gut auf die Vergleichstabelle verlassen.
response
sound
quality
0
0
Report

Report