Elixir 0.30 Optiweb

3

Single string for electric guitar

  • Gauge: 0.30
  • Wound steel with Optiweb coating
Available since April 2018
Item number 435624
Sales Unit 1 piece(s)
String gauge 030
Material Steel
Coated Yes
for Electric Guitar Yes
for Western Guitar No
for Classic Guitar No
string gauge in inch 0,3000"
63 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock within about one week
In stock within about one week

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

3 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
T
Hält länger frisch!
Timo72 08.11.2019
Was eigentlich wie ein Slogan für Zahnpasta oder Mundwasser klingt passt tatsächlich auch für die beschichteten Elixir-Saiten. Unbeschichtete Saiten werden schneller stumpf, laufen an und verlieren an Brillianz. Elixirsaiten werden auch nicht uralt, bleiben aber deutlich länger in einem neuwertigen Zusatand. Ich habe relativ viele Instrumente, die ich nicht alle täglich spiele. Bei unbeschichteten Saiten kam es früher schon vor, dass ich eine Klampfe nach längerer Zeit mal wieder vorholte und dann doch nicht drauf gespielt habe, weil sie erstmal neue Saiten gebraucht hätte. Das passiert bei Elixirsaiten eher nicht. Und die Zeitersparnis durch selteneren Saitenwechsel ist meiner Meinung nach den Mehrpreis wert.
Und weil es "Thomann-sei-Dank" die Saiten hier auch einzelnd gibt, kann ich mir problemlos Sätze für meine eher exotischen Saiteninstrumente zusammenstellen, in diesem Fall Tenorbanjo, Tenorgitarre, Dulcimer und griechische Bouzouki.
Man muss natürlich das spezielle Spielgefühl mögen. Ich komme prima damit zurecht.
sound
quality
0
0
Report

Report