Elixir .074 Electric Guitar String

6

Single String for Electric Guitar

  • Gauge: .074
  • Wrapped in steel
  • The patented Nanoweb coating of the Elixir strings prevents deposits of dirt and sweat in the windings of the string
  • Ultra thin Nanoweb coating does not affect the natural touch of the strings
  • The sound of the string is preserved
Available since February 2018
Item number 433163
Sales Unit 1 piece(s)
String gauge 074
Material Nickel Plated Steel
Coated Yes
for Electric Guitar Yes
for Western Guitar No
for Classic Guitar No
string gauge in inch 0,0740"
64 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

6 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

4 Reviews

hs
best strings
huge4 studios 30.03.2023
i think the best strings out there especially for live use
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
H
Leider mit Verarbeitungsmängel
Haekki 28.06.2018
Ich war sehr froh, als Thomann die Möglichkeit geboten hat, Elixir Saiten in dieser Stärke zu bestellen. Die Freude verging allerdings schnell wieder, nachdem ich Mängel an der Beschichtung feststellen musste, und zwar bei vier Stück in Folge! Bei einem Preis von knapp fünf Euro erwarte ich mir die gewohnte Qualität von Elixir, leider ist bei allen vier von mir bestellten Saiten die Beschichtung zwischen dem ersten und dritten Bund (30" Mensur) stark beschädigt bzw. gar nicht vorhanden. Vom Sound her bin ich trotzdem sehr zufrieden, allerdings sind die Mängel wie es aussieht kein Einzelfall, hoffentlich war es nur eine schlecht produzierte Charge.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
YF
Perfekt für dumme Tunings
Yanick F 06.03.2019
Habe mir die Saite geholt um mal ein wenig rum zuprobieren. Hab sie anstatt der .052 des Heavy Satzes genommen um ein C# Standart mit einem F# anstatt dem C# zu stimmen. Klingt recht ordentlich und die Stärke gefällt mir persönlich sehr gut.
sound
quality
0
0
Report

Report