Denis Wick 4880E Euphonium SM5U

5

Mouthpiece for the Euphonium

  • Steven Mead Ultra Series
  • Diameter: 39.3 mm
  • Cup diameter: 25.75 mm
  • Rim: 6.3 mm
  • Bore: 7.4 mm
  • Backbore: V-type
  • Heavier outer shape
  • Slightly more rounded cup and a sharper inner edge to rim
  • Large shank
  • Finish: Gold plated
Available since March 2013
Item number 308058
Sales Unit 1 piece(s)
Cup Depth Deep
Cup Diameter in mm 25,75 mm
Finish Gold Plated
Cup Diameter 25,75 mm
2.399 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

5 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

3 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
H
Wahnsinns Sound
HiluChemnitz 01.12.2021
Hatte am Anfang, im Vergleich zu SM 6U doch einige Probleme, weil der Trichterkessel soooo tief reingeht. Aber die Ansprache ist dafür mehr als sicher. Natürlich erzeugt dieser Kessel (Trichter) einen sonoren Sound, den man von so einem relativ kleinen Durchmesser nicht erwartet hätte.
Die Höhe ist nicht ganz so einfach in der Intonation, aber wer braucht schon Höhe, wenn er so einen Bass hat.
Ich hoffe, dass die Vergoldung an den "Kampfstellen" auch lange hält.
Dadurch hat man ein sehr gutes Lippengefühl.
Ein gutes Mundstück, dass es ermöglicht auch schnell mal zur Trompete zu greifen und ohne Probleme zurückkommt.
Super von Thomann, so unterschiedlich viele Mundstücke anzubieten.
Warenvorrat halten ist teuer.
quality
response
sound
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
KK
Mundstück 4880
Klaus Knapp 15.12.2017
Hallo liebe Thomann Freunde

Ich spiele seit 3 Jahren ein Thomann Superior Euphonium.
Habe nun mit dem 4880 Denis Wick das passende Mundstück gefunden.
Ansprache sehr gut, was mich am meisten überrascht hat ist der geniale runde Sound der sich mit diesem Mundstück entwickelt.
quality
response
sound
0
0
Report

Report