Daddario 1FLT9-04 Ukulele Felt Picks

35

Felt pick set for ukuleles

  • Felt is used for a warmer tone
  • Elliptical-shaped hole for grip and flexibility
  • Thickness: 3 mm
  • One set includes 4 pieces
Available since July 2017
Item number 418973
Sales Unit 1 piece(s)
Strength 3,00
Included in Delivery 4
Material Felt
108 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

35 Customer ratings

4.1 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

grip

durability

quality

16 Reviews

Ts
perfect picks for uke
Tina s 24.06.2021
I would buy them again anytime.
grip
durability
quality
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
L
Inutilisable pour ukulélé
Light'UP! 21.03.2020
Attention:

Malgré une belle qualité de fabrication, ces médiators sont beaucoup trop épais et rigides pour le ukulélé (on a l'impression d'arracher les cordes^^). A essayer sur une basse peut-être. En attendant je vais essayer d'en affiner un pour voir. Sinon on peut se fabriquer des médiators dans des chutes de cuir plus ou moins souples ça marche bien.
grip
durability
quality
2
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
ChuckvsMusic 27.10.2020
Ich dachte, ich probiere es mal mit Filz-Plektren da es hieß, sie wären besser für die Nylon-Saiten der Ukulele. Für mich eine ungewöhnliche Erfahrung, da die Plektren recht dick sind. Irgendwie konnte ich mich bis heute nicht richtig daran gewöhnen und spiele die Ukulele lieber ohne Plektrum.

Durch das Filz ist der Grip recht gut, zumindest rutschen sie mir nicht so schnell weg wie einige ihrer Kunststoff-Kollegen wenn meine Hände feucht werden. Sie sind an sich auch gut verarbeitet, allerdings verformen sie sich wiederum leichter als andere Plektren aus Kunststoff (liegt vielleicht daran, dass sie die Feuchtigkeit etwas aufnehmen, bin mir da aber nicht sicher).
grip
durability
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
O
Liegt gut in der Hand
Oehrchen 12.03.2019
Das erste "in die Hand nehmen" war sehr erfreulich. Der Daddario Pick liegt einfach gut in der Hand. Zweifel hatte ich bei der Härte des Picks. Da er jedoch nur aus Filz ist, war dies unbegründet. Da Ukulelen, für die diese Picks letztlich gemacht sind, mit Nylonsaiten bestückt sind, ist die Langlebigkeit auch für ein Filzplektron kein Problem. Ein gewisser Verschleiß ist einfach normal und bei dem Preis auch kein Problem.
grip
durability
quality
3
0
Report

Report