Edition Peters Geige Spielen 1

4

Coursebook for Violin

  • Introduction for curious adults
  • By Christine Galka
  • Especially designed for adult beginners or those returning to the violin
  • ISMN: 9790014110017, Publisher's no. EP 11267A
  • Format: DIN A4
  • 64/11 Pages
  • In German language
  • Includes piano accompaniment for some pieces
Available since September 2011
Item number 271067
Sales Unit 1 piece(s)
for Children No
with Bonus Audio/Video No
German Language Yes
English Language No
French Language No
341 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

4 Customer ratings

3.3 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

teaching competence

educational value

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Passende Violinschule für erwachsene Anfänger
Anonymous 05.01.2016
Ich habe als Erwachsene mit dem Geigespielen angefangen (spiele allerdings schon ein paar Jahre Klavier und kenne daher die Noten); meine Lehrerin hat mir das Buch empfohlen. Der Aufbau des Lernvorgangs und die Auswahl der (Übungs-)stücke gefällt mir gut; positiv finde ich, dass nicht der jeweilige Finger unter den Noten steht, wie es bei Violinschulen für Kinder oft der Fall ist, da es bei Letzterem schwer fällt, sich die Verbindung von Finger und Notenbild einzuprägen. Außerdem sind die Stücke in der Regel mit einer zweiten Stimme notiert, so dass es gleich mehr Spaß macht, wenn der Lehrer dazu spielt, und das Zusammenspiel von Anfang an geübt wird. Kleiner Kritikpunkt: Fehler in der Notation kommen vor (ungenaue Setzung eines Widerholungszeichens), was aber mit Lehrer kein Problem sein sollte.
teaching competence
educational value
0
0
Report

Report