C.A. Seydel Söhne Blues Beginner Pack

30

Blues Beginner Pack Vol. 1

  • From the first note to your own solo, no knowledge of notation is required
  • This workshop conveys in a condensed form the basic knowledge of experienced harmonica players
  • Didactically well prepared and freshly presented
  • No important topic is left out
  • Learn without notes also on the computer with the workshop as an easy-to-use multimedia program on CD-Rom
  • Includes Seydel Session Blues Harmonica
Available since February 2009
Item number 225747
Sales Unit 1 piece(s)
Tuning C
Comb Plastic
Number Of Reeds 20
509 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

30 Customer ratings

4.2 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

features

sound

quality

12 Reviews

S
Seydel Blues Beginners pack.
Shanti 21.09.2014
Received this pack togather with my Chromatic deluxe delivery on schedule.This pack i bought for friend who is starting out.It surprisingly for the price has a Good quality Harp,a reasonable self explained book enough for Blues beginners and also a CD pretty good.I opened the pack.even though it was a present for a friend i could just not resist opening and checking it out for future if i need to buy it for someone else.I could not fault it.My only crytisism is that the CD is an Audio cd but it would have been better if it was a Video DVD which for a beginner is much easier to follow.However for the price its worth every penny.
response
sound
quality
features
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
G
Klasse Harp zum günstigen Preis
Georg991 18.03.2011
Vor etwa vierzig Jahren hatte ich damals in meiner ersten Band u.a. auch Bluesharp gespielt. Was dann im Laufe der Jahre in den Hintergrund geriet, bis ich vor einiger Zeit meine alten Harps wieder rauskramte und ein bisschen spielen wollte. Nun, die Zeit hat nicht nur bei mir, sondern auch bei den alten Harps Spuren hinterlassen. Es musst eine neue Harp her. Nach längerer Recherche im Netz entschloss ich mich zu einer Seydel, da ich nur Gutes davon las. Viel Geld wollte ich aber nicht ausgeben, also wählte ich dieses Set: eine ordentliche Mundharmonika und dazu noch ein bisschen Anleitung, kann ja auch nicht schaden.

Die Mundharmonika gefällt mir ausnehmend gut. Beste Ansprache, toller Klang und trotz meiner langen Pause klappten die Bendings darauf gleich auf Anhieb. Auf dieser Harp entdeckte ich, dass auch das Melodiespiel richtig Spaß macht. Und was kann man tolleres über ein Instrument sagen, als dass diese Harp es geschafft hat, dass ich eine für mich neue Spielweise erlerne, mit Spaß und Erfolg.

Das Büchlein ist durchaus lehrreich, es ist gewiss kein Kurs fürs Bluesen, aber die ersten Schritte und wichtige Grundelemente des Spiel werden gut erklärt. Die CD habe ich, um ehrlich zu sein, noch nicht benutzt.

Ich denke, dass dieses Set für den Anfänger oder Wiedereinsteiger, der eine ordentliche Mundharmonika für Blues, Country & Western, Pop und Rock oder einfach nur zum Spaß sucht und dabei nicht zu viel Geld ausgeben möchte, die perfekte Wahl ist.
response
sound
quality
features
3
1
Report

Report

google translate es
Unfortunately there was an error. Please try again later.
E
Traducción
Enrique6164 12.03.2014
Saludos desde Madrid.
Cuando leí la publicidad de este articulo en castellano considere totalmente lógico que el manual estuviese en el mismo idioma, ya que en el punto Nº6 dice: Todos los temas necesarios están cubiertos. La harmonica es excelente, pero lo que yo quería comprar es un METODO para aprender a tocarla,
Considero FUNDAMENTAL indicar los idiomas en los productos educativos e infantiles para no tener malentendidos de este tipo.

Muchas Gracias:

K.
response
sound
quality
features
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
H
Ein preiswerter Anfang mit guten Erklärungen
HansB 21.10.2009
Habe mir Blues Beginner Pack geholt um einen kleinen Anfang zu finden und bin damit sehr zufrieden.

Seydel scheint qualitativ gut zu sein und das Buch ist soweit ich sehen konnte verständlich geschrieben. Die Zeichnungen sind klar und deutlich, "Spezialeffekte" gut erklärt.

Ich kann es also nur weiter empfehlen.
response
sound
quality
features
3
0
Report

Report