Breslmair Rim for Trumpet EL

1

Rim

  • For trumpet EL
  • For modular system, 3-parts
  • Outer diameter: 27.446 mm
  • Nominal diameter: 16.328 mm
  • Silver plated
Available since March 2011
Item number 226708
Sales Unit 1 piece(s)
Cup Diameter 16,33 mm
Finish Silver Plated
799 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
H
Vorzüglicher Rand für etwas kleinere Maße oder Piccolo
Hörbi 14.12.2019
Breslmair gibt für den Durchmesser die Weitenangabe „D“ an; damit ist dieses Mundstück etwas kleiner als der häufigste Standard „G“ für den sein Kombimodell ausgerichtet ist.
Dazwischen wäre noch E (F hat er bislang nicht belegt). Damit ist dieses Mundstück bewusst von mir gewählt worden ein Piccolomundstück (Kessel G5mod) und einem Breslmair-Kleinschaft. Es könnte sein dass der Rand noch zu meinem Standardrand wird...
Im Kombimundstück vignetiert das MP leicht, das heißt es gibt eine kleine Kante, die mich aber nicht stört. Der Rand am TP1 scheint ziemlich ähnlich, ist ebenfalls D-Weite, letztere scheint mir etwas flacher. Ausprobieren! Dank an Thomann für die Superberatung.
quality
response
sound
0
0
Report

Report