BG France B11 Strap Bassoon Ladies

11

Comfort Strap for Bassoon

  • For women
  • Backpack straps for optimal weight balance
  • Hooks
  • Colour: black
Available since February 2011
Item number 260357
Sales Unit 1 piece(s)
Instrument Group Bassoon
Neck Strap No
Shoulder Strap Yes
Carabiner No
511 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

11 Customer ratings

3.9 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

comfort

quality

6 Reviews

A
Great Product
AAJJ 04.11.2022
Really pleased with this strap. Lots of adjustment, easy to use and very comfortable. Spreads the bassoon weight far more gently around the body than a neck strap, which can be quite painful for a youngster
comfort
quality
handling
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
E
Auch mal an die Damen gedacht
Elefantenbaby 04.10.2012
Der Gurt ist tatsächlich gut für die Damen. Das abgebildete Bild ist NICHT richtig. Es wurde leider noch nicht geändert.
Das Fagott bzw. der Haken ist im rechten Gurt untergebracht. Das Mittelstück (an dem beim Herren-Gurt der Haken ist) ist nur ganz kurz. So sitzt der Gurt bequem um die Brust herum und drückt und verrutscht nicht.
Es lohnt sich auf der HP von BG zu schauen, wie der Gurt tatsächlich sitzt.
Ich persönlich habe noch den Haken an das Mittelteil versetzt (mit der Zange geht es), jetzt sitzt das Fagott perfekt.
comfort
quality
handling
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Anonymous 27.10.2016
Bon rapport qualité/prix.
Correspond bien à la description du produit;
Confortable
comfort
quality
handling
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Für Fagott?
Anonymous 21.06.2014
Sieht gut gedacht aus - ist es auch. Aber gut gemacht ist anders. Ob er für Saxophone vllt besser geeignet ist, kann ich nicht sagen, aber für ein Fagottfinde ich ihn ungeeignet. Der Haken ist total doof. Und die Stelle, an der er hängt ist auch eher ungünstig für Fagottisten.
Zum Thema Passform: Ich (w, ca. 1.70m groß, normale Figur) habe mir diesen Gurt hier bestellt und könnte mir vorstellen, dass er für korpulentere Menschen evtl. geeigneter ist. Ich musste ihn sehr sehr eng schnallen, um überhaupt eine Chance zu haben, dass er passt. Und trotzdem macht er mich nicht glücklich.
Der geht zurück. Schade!
comfort
quality
handling
0
0
Report

Report