Arundos Reed Bb-Clarinet Manon 3.0

3

Reeds for Boehm Bb- Clarinet

  • Manon
  • Thickness: 3.0
  • Excellent response
  • Allows a light staccato and a flexible legato in all registers
  • Full sound
  • Very brilliant
  • Made of the best French reed
  • Made in Germany
  • Package content: 10 reeds
Available since July 2016
Item number 394986
Sales Unit 1 piece(s)
Material Wood
Strength 3
384 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

3 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

3 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
I
Gute Ansprache und warmer Ton
Ingpau 30.03.2020
Die Blätter kamen, anders als die bisher verwendeten eines französischen Herstellers, nicht in Folie eingeschweißt, sondern in recycelbarer Pappe sicher eingebettet in einer 10er Schachtel bei mir an. Der optische Eindruck war einwandfrei. Beim ersten Anspielen kam mir das Blatt stärker als Stufe 3 vor. Wie bei allen neuen Blättern beschränkte ich die Dauer auf 15 Minuten. Tags drauf war die Ansprache deutlich leichter und vom tiefen bis zum hohen Register kamen die Töne ohne Probleme. Auf meiner Buffet-Crampon 12 F mit Standard-Mundstück erklangen die Töne warm und ohne Nebengeräusche. Ich bin mit dem Blatt sehr zufrieden, kann aber eine abschließende Beurteilung erst abgeben, wenn ich mich weiter durch die 10er gearbeitet habe und etwas zur eventuellen Streuung sagen kann.
response
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
DT
Mein Lieblingsblatt
DR Test 19.07.2020
Die Blätter von Arundos sprechen gut an und liefern einen warmen und runden Ton. Ich bin sehr zufrieden mit der Qualität. Außerdem freue ich mich sehr darüber, dass der Hersteller ohne Plastik in seiner Verpackung auskommt.
response
sound
quality
0
0
Report

Report