Aquarian 06" Performance II Clear Dot

7

Tom Tom Drum Head

  • Performance II clear with power dot on top
  • Transparent, double ply tom tom drum head
  • With extra reinforcing via power dot
  • Manufactured with the aquarian vacuum process, guaranteeing no air bubbles or creases between the two layers
  • Full, deep sound
  • Ideal for loose tuning
  • Size: 06"
Available since March 2012
Item number 220281
Sales Unit 1 piece(s)
Colour Transparent
Type Of Head Double Ply
Finish Smooth
Damper Ring No
Dot Yes
243 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

7 Customer ratings

4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

4 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
RZ
Voll daneben...
Ronny Z. 26.03.2018
Ich hatte eigentlich große Erwartungen in die Felle, nachdem ich schon mit den Classic Clear sehr zufrieden war. Einziges Manko bisher fand ich immer an den Octobans an meinem Set...also die Performance II drauf.

Erster großer Schreck eigentlich schon beim auspacken: völlig mies verarbeitet. Kleber schon an den Ränder sehr schlampig reingesabbert und sehr weit und unregelmäßig Richtung Oberkante Fell gelaufen, bis zum äußeren schwarzen Streifen dazu irgendwie ganz milchige und grieselige Ablagerungen zwischen den 2 Lagen.
Mit dem hochtechnisierten Verfahren wie beschrieben hat das qualitativ nichts zu tun, es wirkt eher als würden da Billigarbeiter mit Klebestiften drauf los pinseln. Als bitte Aquarian, wollt ihr mich vera....?

Nun ja...die Felle trotzdem draufgezogen. Das erwartete Klangergebnis trat nicht ein....total dumpf und nach nichts klingend. Die manchmal etwas nervigen Obertöne der Octos waren zwar gut bedämpft aber ansonsten erinnert mich das eher an Pappkartons.

Leider ein klares NEIN zu den Fellen - die schlechtesten die ich je hatte. Somit 2x 13,50¤ in die Mülltonne.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
V
Tieftonfelle
Volker378 30.05.2012
Auf Concert Toms geben die Felle nach einer gewissen Einspielzeit einen fetten Ton.
sound
quality
2
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
d
fait son job
dannyochly 01.08.2017
très résistent et bon son...
sound
quality
0
1
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
MK
Kraftvoller, warmer Sound!
Maximilian K. 29.02.2012
Sieht super aus, die schimmernde Ölschicht zwischen den Fellschichten. Warmer Sound, sehr tighter Sound vorallem auf dem Dod natürlich. Über die Verarbeitung lässt sich nichts negatives sagen. Spiel die Felle in Verbindung mit Remo Emperor - super Sache!
sound
quality
2
1
Report

Report