ANT Start 16 HDM

16

UHF Receiver with Handheld Microphone

  • Frequency range UHF 863 - 865 MHz
  • Dynamic microphone capsule
  • Infrared settings
  • FM Diversity
  • Frequency range: 60 - 15000 Hz
  • 16 Channels
  • Outputs: XLR and jack (unbalanced)
  • 2 AA 1.5 Volt batteries - running time up to 10 hours
  • Max. diameter of transmitter: 52.5 mm
  • Dimensions of receiver: 212 x 44 x 115 mm
  • Weight: Transmitter 250 g
  • Weight: Receiver 400 g
  • Optional microphone holder: Article number 288991 (not included)
Available since July 2017
Item number 416893
Sales Unit 1 piece(s)
Transmission technology analog
Channels Handheld Transmitter 1
Capsule Type Dynamic
Pattern Cardioid
Receiver Type Stationary
Frequency 823 MHz – 865 MHz
Output XLR
Charging System No
Integrated Battery No
Diversity 1
Receiver Width in mm 212 mm
Receiver Height in mm 44 mm
Receiver Depth in mm 115 mm
Receiver Weight in kg 0,4 kg
Selectable Frequencies 16
Frequency Display 1
Removable Antenna No
Rackkit No
Show more
B-Stock from 1.177 kr available
1.266 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

Information on the supported frequency ranges

Here you can see which frequencies are supported by this wireless system and the countries in which these frequencies are allowed in the future for wireless applications.

All information is without guarantee

16 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

features

quality

11 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Martin4158 19.11.2018
Ich setze Das Micro bei Tanzveranstaltungen jeder Größe ein, damit die Gäste vortragen können.
Mit all der damit verbundenen Problematik......
Das Micro hat bei richtiger Aussteuerung genug Power, und ist sehr rückkopplungsarm. Die Gäste können relativ gut damit umgehen. Rauschen oder sonstige Störungen konnte ich noch nicht feststellen.
Die Verarbeitung ist absolut o.k.

Klare Empfehlung
handling
features
quality
1
1
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
Un quasi sans faute
DJCédriX 12.11.2021
Surement le meilleur rapport qualité/prix de sa catégorie. Il à le défaut de ses qualité, à savoir l'économie sur la qualité des matériaux de finition pour faire baisser le prix. Il fait cependant parfaitement le travail pour ceux qui ne sont pas prêts à mettre 400 ou 500€ de plus dans un système de marque plus huppé.
handling
features
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
B
ANT Start 16 HDM
Bayerwald-Musiker 14.07.2022
Das ANT Start 16 HDM macht insgesamt einen guten Eindruck. Natürlich eine Plastikkiste aber das sollte ja klar sein um diesen Preis. Ich kann das Mikro für Ansagen usw. uneingeschränkt empfehlen. Für Gesang würde ich lieber tiefer in die Tasche greifen. Generell verstehe ich prinzipiell die sehr guten Bewertungen die Billigmikros erhalten nie, wenn's um Gesang geht. Ich vermute manche hatten noch nie ein hochwertiges Mikro in der Hand um mal den Unterschied zu hören?
Fazit: Ich habe mir das Mikro als Zweitgerät zum aus der Hand geben für Ansagen, Vorträge usw. angeschafft.
Für den Einsatz als Haupt-Gesangsmikro würde ich es keinesfalls empfehlen.
Betrieb läuft ohne Störungen.
handling
features
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
t
OK
timstemler 23.04.2020
Leider muss man, um das Mic anzuschalten, lange draufdrücken.. nicht gelungen. Bei Verwendung zweier solcher Mics kann es Probleme mit den Frequenzen geben...
handling
features
quality
1
0
Report

Report