Alfred Music Publishing Speed Guitar

4

Method for Electric Guitar

  • To increase speed on the guitar
  • By German Schauss
  • In standard notation and tablature
  • ISBN 9781470629816, publisher's no. ALF 44775
  • Format: DIN A4
  • In English language
  • Includes online audio and video
Available since September 2018
Item number 448791
Sales Unit 1 piece(s)
Harmony No
Scales/Pentatonic No
Rhythm theory No
Improvisation No
Playing Technics Yes
Rock/Metal Yes
Jazz No
Blues No
Pedal/Lapsteel No
Country No
Fingerpicking No
Funk/Soul No
Etudes/Exercises No
Folk No
Warm-Up No
Flamenco/Latin No
Language English
with Bonus Audio/Video Yes
399 kr
Including VAT; Excluding kr200 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

4 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

teaching competence

educational value

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
d
Gutes Preis/Leistung Verhältnis
derDod 08.02.2021
Ich habe das Buch gekauft um meine Geschwindigkeit zu steigern und habe mehr gefunden.

Pro:
-Sehr Viele Übungen, die die Geschwindigkeit am Griffbrett steigen wenn man regelmäßig übt.
-nicht nur chromatische licks, viele Ideen die man fürs improvisieren nutzen kann.
-Style unabhängig, es gibt für jeden etwas, von Metal zu Jazz.

Contra:
-Es wird nichts über Technik erzählt und man braucht ein anders Lernmaterial als Ergänzung.
-Es gibt kein richtiges Übungsplan, nur viele Übungen hintereinander. Das macht den Einstieg nicht so leicht.

Mein Fazit: das Buch ist eher nicht für Einsteiger geeignet, da man Vorkenntnisse braucht.
Ich würde es Hobby Gitarristen wie mich empfehlen, die einen frischen Wind in ihrem playing suchen und die Finger beschleunigen wollen.
teaching competence
educational value
0
0
Report

Report